مقاله : نقش مدرسه در اجتماعی کردن نوجوانان
بعد از خانه، دومين محل فعاليت و رشد و تربيت نوجوان، مدرسه است كه معمولاً ارزش مندترين لحظات و شاداب ترين ساعات يك نوجوان در آن سپرى مى شود. مدرسه، شكل دهنده و سازنده فرداى نسل جديد ما است و همان طور كه خواندن و نوشتن و حساب و هندسه و تاريخ و جغرافى و مهارت هاى لازم را آموزش مى دهد، آداب زندگى و نيازهاى معنوی- اجتماعى زندگى فردا را نيز به نوجوان مى آموزد. در حقيقت، شكل و نوع جامعه فرداى نوجوانان ما ابتدا در خانه و آن گاه در مدرسه ترسيم مى شود. تمام حركات و رفتار و ميزان قدرت افراد در كنترل احساسات و غرايز و هم گامى و همراهى با هم نوعان و برخوردارى از يك زندگى با نشاط و شرافت مندانه و يا خداى ناكرده رفتارهاى ضد اجتماعى و قانون شكنى ها و بى بندوبارى ها، همه در گرو آموزش و تربيت و قالبى است كه خانه و مدرسه براى نوجوانان ترسيم مى كنند. بى دليل نيست كه (ويكتور هوگو) مى گويد:
(هر مدرسه اى كه داير مى گردد، درِ زندانى بسته مى شود.)1 مدرسه مى تواند در راستاى انجام رسالت خويش يعنى انسان سازى، با برنامه هاى متنوع و سازنده، فراهم كردن تسهيلات ورزشى، هنرى و تفريحى، از بسيارى جرايم و خلاف كارى ها جلوگيرى كند. هم چنان كه اگر به وظيفه خود يعنى تعليم و تربيت عمل نكند و فقط به علم آموزى بپردازد، خسارت آفرين و زيان بار خواهد شد. نوجوان پس از ورود به مدرسه با سه موضوع روبرو است: 1. معلم; 2. كلاس و هم كلاسى; 3. محيط مدرسه. ما در ادامه به تناسب بحث به برخى از وظايف و آداب نوجوان در رابطه با عناوين ياد شده اشاره مى كنيم..
كاملترين مرجع تخصصي پایان نامه ، پروژه ، مقاله
بیشینه تحقیقات دانشگاهی در خصوص فواید نواختن و اجرای موسیقی
پایان نامه : بررسی نحوه تشویق و تاثیر آن در افزایش یادگیری دانش آموزان با فرمت ورد
تحقیق : ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش جنسیتی در دانش آموزان سوم راهنمایی مدارس دولتی
مقاله : نقش مدرسه در اجتماعی کردن نوجوانان
ليست دانشگاههاي ممتاز (گروه یک) آمریکا و دیگر کشورهای جهان که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند
مدرسه ,زندگى ,نوجوان ,تربيت ,مقاله ,کردن نوجوانان ,اجتماعی کردن