تحقیق درس الگوهای یادگیری و یاددهی رشته پزشکی

 

دراین پروژه سعی شده بر پایه درس الگوهای یادگیری ویاددهی پروژه برنامه ریزی درسی مورد بررسی قرار بگیرد. هدف از این واحد درسی، اصلاح برنامه آموزش اخلاق پزشکی برای دانشجویان رشته پزشکی است. هدف ما این است که با رویکرد اصلاح برنامه آموزش اخلاق پزشکی بتوانیم نیازهای امروز و شاید آینده دانشجویان پزشکی و در دید وسیع تر، افراد جامعه را پاسخگو باشیم.

این واحد درسی برای افراد زیر مفید است:

- تصمیم گیران برای کل نظام سلامت

- برنامه ریزان آموزشی دانشکده پزشکی

- مسئولین تجارب آموزشی دانشجویان در سطوح مختلف دانشجویان

- کسانی که در شروع تدوین برنامه درسی هستند

- اساتید گروه اخلاق پزشکی

به امید آن که اخلاق پزشکی هم پایه دانش پزشکی سرلوحه کار تمام پزشکان این مرز و بوم باشد.

( جهت اجرایی کردن چارچوب andragogy چون آشنایی کامل با این اصول نداریم ترجیح می دهیم از حلقه بیرونی به سمت مرکز مراحل را لحاظ کنیم. بنابراین اولین حیطه Goals and purposes for learning  می باشد. اهداف و مقاصد ما برای یادگیری در مقدمه آورده شده است. جامعه مورد هدف در درجه اول دانشجویان پزشکی هستند و در دید وسیع تر نیاز افراد جامعه را پاسخگو خواهد بود.بنابراین اهداف ما هم individualهم societal growth را شامل می شود. پس این برنامه نشان می دهد که ما می خواهیم به رشد فردی و رشد جامعه برسیم و اهداف مناسب برای رسیدن به آن ها را دنبال نماییم).

 با توجه به این که علم روز به روز در حال افزایش است ونیازهای جامعه و بیماران در حال تغییر می باشد، بر این اساس برنامه آموزشی در زمینه اخلاق پزشکی هم نیاز به تغییر دارد. از 8 مورد برنامه آموزشی اختصاصی که برای آموزش پزشکی لحاظ گردیده (اپیدمیولوژی، انفورماتیک، طب رفتاری و .)، مقوله ای که ما برای بررسی در نظر گرفته ایم( اخلاق پزشکی) جزء مهارت های مدیریتی  و ارتباطی محسوب می گردد.

جهت تدوین این برنامه آموزشی از الگوی 6 مرحله ای Taba,Tyler, Torres and yura استفاده می کنیم.

 

 

·               اولین مرحله در طراحی برنامه ریزی درسی شناسایی مشکل و بررسی آن به صورت جامع است.

با بررسی مقالات رضایت سنجی مردم از نظر سلامت، مصاحبه با اساتید صاحب نام اخلاق

، مرور برنامه درسی اخلاق پزشكی دانشگاههای علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و مرور برنامهی درسی اخلاق پزشكی دانشگاههای سایر كشورها، ابعادی که در برنامه ریزی آموزشی قبلی اخلاق پزشکی مورد توجه قرار نگرفته بود، شناسایی شده و در تدوین اهداف و محتوای آموزشی مورد استفاده قرار گرفت و اهم مشکلاتی که در این مقوله شناسایی گردید شامل موارد زیر می باشد:

·         در مراكز آموزشی چندان توجهی به حق انتخاب بیمار نمی شود.

·     بیماران معتقدند اطلاعات كافی در مورد موقعیت فراگیران به آن ها داده نمی شود. هیأت علمی و دانشجویان موقعیت خود را به طور كامل برای بیمار تشریح نمی كنند.

·     به طور مثال تنها 38٪ بیمارستان ها در امریکابه بیماران اطلاع می دهند كه دانشجویان، در روند ارایه مراقبت شان حضور دارند. در تحقیقی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است نیز به نتایج مشابهی دست یافته اند.

·     توزیع بار آموزشی بین بیماران مختلف رعایت نمی شود. درتحقیقی که در امریکا انجام شد گزارش گردید فرزندان پزشكان كمتر از فرزندان سایر اقشار جامعه توسط دانشجویان ویزیت می شوند.

·     در عین حال که فراگیران باید آموزش ببینند،بیماران نیز باید به خوبی محافظت شوند.در صورتی که در بررسی های به عمل آمده در مراکز آموزشی درمانی مشخص گردیده که به دلیل عدم نظارت بر عملکرد فراگیران، بیماران دچار آسیب های گاها غیر قابل جبران می گردد

 


كاملترين مرجع تخصصي پایان نامه ، پروژه ، مقاله

حل تمرین دروس الکترونیک، مدارهای الکتریکی،کنترل خطی، نانوالکترونیک، فناوری ساخت مدارهای دیجیتال، ریاضیات مهندسی، معادلات دیفرانسیل، و.....

بیشینه تحقیقات دانشگاهی در خصوص فواید نواختن و اجرای موسیقی

پایان نامه : بررسی نحوه تشویق و تاثیر آن در ‏افزایش یادگیری دانش آموزان‏ با فرمت ورد‏

تحقیق : ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش جنسیتی در دانش آموزان سوم راهنمایی مدارس دولتی ‏

مقاله : نقش مدرسه در اجتماعی کردن نوجوانان‏

ليست دانشگاههاي ممتاز (گروه یک) آمریکا و دیگر کشورهای جهان که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند

پیشرفت تحصیلی چیست؟ عوامل موثر بر آن کدام است؟

پزشکی ,برنامه ,اخلاق ,آموزشی ,دانشجویان ,جامعه ,اخلاق پزشکی ,الگوهای یادگیری ,برنامه آموزشی ,برنامه ریزی ,رشته پزشکی ,اخلاق پزشكی دانشگاههای ,علوم پزشکی تهران ,درسی اخلاق پزشكی ,آموزش اخلاق پزشکی
مشخصات
آخرین مطالب این وبلاگ
آخرین جستجو ها